カワサキ、ヤマハに続いてスズキが海外向けに2017モトクロッサーの情報を発表!

RM-Z450
路面状況に応じて2モードから選択できるホールショットデバイスを備え、フロントフォークにSFFエアーが採用されるなど、主な特徴は2016モデルと大きく変わっていないようです。シュラウドのデカールが変更されているのと、リアフェンダーがブラックからイエローへ、サイドカウルがイエローからブラックへ、カラーリングの変更がなされています。そして前後ともにブラックリムを新しく採用。
| Engine | 449cc, 4-stroke, liquid-cooled, single cylinder, DOHC |
| Bore Stroke | 96.0 x 62.1 mm (3.78 x 2.4 in) |
| Compression Ratio | 12.5:1 |
| Fuel System | Fuel Injection |
| Starter | Primary kick |
| Lubrication | Semi-dry sump |
| Transmission | 5-speed constant mesh |
| Clutch | Wet multi-plate type, manual release |
| Final Drive | Chain, DID520MXV4, 114 links |
| Suspension Front | Inverted telescopic, air spring, oil damped |
| Suspension Rear | Link type, coil spring, oil damped |
| Brakes Front | Disc brake, single rotor |
| Brakes Rear | Disc brake, single rotor |
| Tires Front | 80/100-21 51M, tube type |
| Tires Rear | 110/90-19 62M, tube type |
| Fuel Tank Capacity | 6.2 L (1.6 US gallons) |
| Color | Champion Yellow No.2 / Solid Black |
| Ignition | Electronic Ignition (CDI) |
| Overall Length | 2190 mm (86.2 in) |
| Overall Width | 830 mm (32.7 in) |
| Overall Height | 1270 mm (50.0 in) |
| Wheelbase | 1495 mm (58.9 in) |
| Ground Clearance | 325 mm (12.8 in) |
| Seat Height | 955 mm (37.6 in) |
| Curb Weight | 112 kg (247 lbs) |
| Warranty | No Warranty |

RM-Z250
こちらも450と同じく2つのモードを選択可能なホールショットデバイスを備え、2016モデルに引き続きKYBのPSF2エアフォークシステムを採用しています。外装は450に比べリアにイエローが多めに配色されていますね。
| Engine | 249cc, 4-stroke, liquid-cooled, single cylinder, DOHC |
| Bore x Stroke | 77.0mm (3.0 in) x 53.6mm (2.1 in) |
| Compression Ratio | 13.75:1 |
| Fuel System | Suzuki Fuel Injection |
| Starter | Primary kick |
| Lubrication | Semi-dry sump |
| Transmission | 5-speed constant mesh |
| Clutch | Wet, multi-plate type, manual release |
| Final Drive | Chain, DID520DMA4, 114 links |
| Suspension Front | Inverted telescopic, air spring, oil damped |
| Suspension Rear | Link type, coil spring, oil damped |
| Brakes Front | Disc brake, single rotor |
| Brakes Rear | Disc brake, single rotor |
| Tires Front | 80/100-21 51M, tube type |
| Tires Rear | 100/90-19 57M, tube type |
| Fuel Tank Capacity | 6.5 L (1.7 US gallons) |
| Color | Champion Yellow No.2 / Solid Black |
| Ignition | Electronic Ignition (CDI) |
| Overall Length | 2170 mm (85.4 in) |
| Overall Width | 830 mm (32.7 in) |
| Overall Height | 1270 mm (50.0 in) |
| Wheelbase | 1475 mm (58.1 in) |
| Ground Clearance | 345 mm (13.6 in) |
| Seat Height | 955 mm (37.6 in) |
| Curb Weight | 106.0 kg (234 lbs) |
| Warranty | No Warranty |

RM85
RM-Z450の2017モデルと同じデザインを採用されています。細かい仕様は大きく変わらない模様です。
| Engine | 84.7cc, 2-stroke, liquid-cooled, single cylinder |
| Bore x Stroke | 48.0 mm (1.88 in) x 46.8 mm (1.84 in) |
| Compression Ratio | 9.5 / 10.9 : 1 |
| Fuel System | KEIHIN PE28, single carburetor |
| Starter | Primary kick |
| Transmission | 6-speed constant mesh |
| Clutch | Wet multi-plate style, manual release |
| Final Drive | Chain, D.I.D. 428DS, 118 links |
| Suspension Front | Telescopic, pneumatic/coil spring, oil damped |
| Suspension Rear | Link type, coil spring, oil damped |
| Brakes Front | Disc brake, single rotor |
| Brakes Rear | Disc brake, single rotor |
| Tires Front | 70/100-17 40M, tube type |
| Tires Rear | 90/100-14 49M, tube type |
| Fuel Tank Capacity | 5.0 L (1.3 US gallons) |
| Color | Champion Yellow No.2 / Solid Black |
| Overall Length | 1805 mm (71.1 in.) |
| Overall Width | 735 mm (28.9 in.) |
| Overall Height | 1100 mm (43.3 in.) |
| Wheelbase | 1240 mm (48.8 in.) |
| Ground Clearance | 325 mm (12.8 in.) |
| Seat Height | 850 mm (33.5 in.) |
| Curb Weight | 73 kg (161 lbs.) |
| Warranty | No Warranty |
この記事の著者について
最近の投稿
ALL2017年1月30日USヨシムラレーシングサイクロンの実力を、東福寺保雄がインプレッション!
ALL2017年1月25日USヨシムラレーシングサイクロンが、
ヨシムラジャパンで生まれ変わる
ALL2016年12月29日オグショーがつくる、Wキャブハイエース
ALL2016年12月28日MFJ委員会議事録が公開。2017年への変更点は…?









RT @dirtsports_edit: 沈黙のスズキが、ついに17MYをデビュー! RM-Zシリーズの行方は… https://t.co/8hhEga0miq
RT @dirtsports_edit: 沈黙のスズキが、ついに17MYをデビュー! RM-Zシリーズの行方は… https://t.co/8hhEga0miq
RT @dirtsports_edit: 沈黙のスズキが、ついに17MYをデビュー! RM-Zシリーズの行方は… https://t.co/8hhEga0miq
RT @dirtsports_edit: 沈黙のスズキが、ついに17MYをデビュー! RM-Zシリーズの行方は… https://t.co/8hhEga0miq